مجله دایه

گاهی حس می‌کنم فقط خواستن اینکه بچه دار...

دایه
Tasnim jan
گاهی حس می‌کنم فقط خواستن اینکه بچه دار بشم کافی نیست و یه عالمه چیز دیگه هم مهمه. قبل از اینکه تصمیم قطعی بگیریم به چه عواملی باید بیشتر توجه کنیم؟ میخوام سنجیده تصمیم بگیرم
1404/12/06 - 23:18
دایه
مطهره جوان آراسته
لازمه که در مهارت‌های ارتباطی هم موفق باشید. چرا که مادر شدن نیاز به درک متقابل احساس، حل مسئله، خلاقیت و... داره. هرچند فرزنداوری خودش عاملی برای پرورش روان، جسم و روح هست و سبب رشد و تعالی انسان میشود. موفق باشید.
1405/01/16 - 15:31
دایه
مطهره جوان آراسته
اگر پاسخ حداقل یکی از این سؤال‌ها مثبت بود، قبل از اقدام به درمانگر مراجعه بفرمایید. بحث انعطاف پذیری هم بحث مهمیه که باید هر فردی که اقدام به فرزندآوری می‌کنه داشته باشه؛ یعنی در خودتون بررسی کنید آیا نسبت به بعضی محدودیت‌هایی که ممکنه بعد از فرزنداوری خصوصا ماه‌های اول براتون به وجود بیاد، انعطاف پذیری لازم رو دارید یا خیر؟ نکته بسیار مهم دیگه‌ای که باید بررسی بشه رابطه سالم با همسر هست؛ که اگر نیاز به سالمتر کردن این رابطه دارید، به مشاور خانواده مراجعه بفرمایید.
1405/01/16 - 15:30
دایه
مطهره جوان آراسته
مسئله بعد بررسی عوامل درونی و روانی هست. بررسی کنید چقدر انگیزه برای فرزندآوری دارید؟ به چه علت میخواهید فرزند بیارید؟ سلامت روان، یکی از مهمترین نکاتی هست که باید بررسی بشه. آیا از اضطرابی که مانع عملکرد شما میشه رنج میبرید؟ آیا از افسردگی که شما رو منزوی کرده و مانع از انجام کارهاتون شده رنج می‌برید؟ آیا از وسواس رنج می‌برید؟ آیا افکار مختلف شما رو رنج میده و جلوی عملکرد سالمتون رو میگیره؟
1405/01/16 - 15:30
دایه
مطهره جوان آراسته
سلام. ممنون بابت اعتمادتون به دایه. اولین مسئله‌ای که باید بررسی کنید و خیلی اهمیت داره، جنبه فیزیولوژیکی و جسمی بدنتون هست. با مراجعه به پزشک، آزمایشات و سونوگرافی‌های مورد نیاز رو انجام بدید که از آمادگی کامل بدنتون مطمئن بشید.
1405/01/16 - 15:29