مجله دایه

من یه سوالی که همیشه تو ذهنمه اینه که بچ...

دایه
زهرا ‌ لطفی
من یه سوالی که همیشه تو ذهنمه اینه که بچه‌دار شدن اضطراب رو بیشتر می‌کنه یا برعکس حس آرامش میده؟ اخه هرکسی یه چیزی میگه...
1404/12/08 - 19:13
دایه
مطهره جوان آراسته
در خیلی از امور افراد هم احتمال نگرانی میدهند هم احتمال آرامش گرفتن، ولی اون رو انجام میدهند و از انجام اون خیلی هم راضی هستند. مثل مسافرت رفتن، که افراد قبل از مسافرت از خطرات احتمالی نگران هستن ولی به امید اینکه این سفر براشون مفید باشه، مسافرت میروند. یا در مورد ازدواج هم همین طور هست که با وجود نگرانی افراد احتمال آرامش میدهند و ازدواج میکنند. پس این فکر نگرانی نباید مانع از اقدام به فرزندآوری بشه. موفق باشید.
1405/01/16 - 15:34
دایه
مطهره جوان آراسته
اما نکاتی که باعث آرامش میشه این هست که با تولد فرزند، پدر و مادر حس زایندگی و مولد بودن در آنان ایجاد میشه. احساس هویت جدید و حس ارزشمندی هم منجر به حس آرامش میشه. علاوه بر این موارد، شیرینی‌هایی که فرزند داره حس امید و نشاط رو در خانواده افزایش میده.
1405/01/16 - 15:33
دایه
مطهره جوان آراسته
دلیل این تفاوت این هست که هر دو مورد وجود داره. اضطراب به این دلیل هست که تولد فرزند دنیای ناشناخته ای رو به همراه داره و همین ناشناخته بودن نگرانی رو در پی داره. در واقع ورود به نقش جدید که پدری و مادری هست و نقش همسری تغییر میکنه و افراد نمیدونن چه اتفاقی میوفته باعث میشه افراد نگران بشن. یا نگرانی بابت مراقبت از فرزند هم یکی از دلایله.
1405/01/16 - 15:33
دایه
مطهره جوان آراسته
سلام. بابت انتخاب سایت دایه از شما ممنونم. جواب سؤال شما در واقع به نظرات شخصی افراد بستگی داره. بعضی بچه دار شدن رو کاری اضطراب اور میدونن و در مقابل بعضی اون رو آرامش بخش.
1405/01/16 - 15:33